Kungskonsumenten

fr 24.1.2014

  • 54 s
  • tillsvidare

Pienyrittäjä maksoi erehdyksessä noin 300 euron laskun väärälle tilille. Maksu meni liikenteen turvallisuusvirasto Trafille.

Maksaja huomasi erheensä puolentoista kuukauden kuluttua sattuman kauppana. Hän sai rahat takaisin sitten, kun oli ilmoittanut virhemaksusta Trafille ja pyytänyt summan palautusta.

Yrittäjää ihmetyttää se, että Trafi ei oma-aloitteisesti tehnyt mitään virheellisen maksun palauttamiseksi tai edes asiasta ilmoittamiseksi. Jos asiakas ei olisi itse huomannut virhemaksua, rahat olisivat jääneet palautamatta.

Miksi Trafi ei palauta vahingossa maksettuja rahoja oma-aloitteisesti?

vastaaja: Juha Kenraali, osastonjohtaja, Trafi

Tilläggsuppgifter

Bild 16:9

TV-sändningens ljudspår finska stereo

Kan ses utomlands

Sändningar

Visa tilläggsuppgifterDölj tilläggsuppgifter

Avsnitt

Inga kommande avsnitt

Klipp

Kungskonsumenten

Kuningaskuluttaja-ohjelmaan ei tehdä enää uusia jaksoja. Myöskään Kuningaskuluttajan verkkosivuille ei enää tehdä uutta sisältöä ja ohjelman sosiaalisen median kanavat suljetaan. Kuluttajan näkökulmasta tehtyä journalismia tarjoavat jatkossa Ylen uutis- ja ajankohtaistoiminta ja tutkivan journalismin MOT-ohjelma.

Titta också